Contract de inchiriere utilaj. Clauze relevante
Mediul de afaceri actual implică crearea unor contracte extrem de variate, astfel că redactarea unui draft general de contract nu mai poate fi o soluție pentru profesioniști. În considerarea acestui fapt, practica cabinetului nostru ne-a determinat să oferim soluții practice, variate și care se pliază pe situația fiecărui client.
Cu alte cuvinte, suntem adepții contractelor particularizate și redactate potrivit nevoilor clienților noștri. În ultima perioadă am lucrat la redactarea Contractelor de închiriere Utilaje. Cu acest prilej, am identificat o serie de clauze pe care le considerăm relevante în momentul semnării unui astfel de contract. Avocat Specializat Contract
Enumerarea de mai jos nu este limitativă, dar este menită să atragă atenția asupra unor aspecte importante și care pot reprezenta caracter litigant.
1.Obiectul contractului (obiectul obligației, bunul) trebuie să fie precis determinat. În cazul închirierii de utilaje considerăm vitală identificarea exactă a utilajului/utilajelor cu date cât mai exacte.
2.De asemenea, se va menționa locul unde va fi utilizat, dacă va fi în România sau și în străinătate Avocat specializat Contract inchiriere utilaj
3.Se vor reglementa condițiile de folosire, persoanele care îl pot folosi.
4.O altă clauză relevantă este cea referitoare la asigurare.
5.Prețul și modalitatea de plată, scadență, penalități (limitarea lor/extinderea și peste depășirea debitului restant).
6.Durata contractului este de asemenea importantă prin stabilirea momentului de începere și de final. În acest context va fi reglementată și răspunderea în cazul nepredării sau întârzierii în predarea utilajului.
7.Obligațiile Chiriașului și ale proprietarului – vârsta avută pentru utilizare, categorii de permis, atestate, de a achita eventuale amenzi.
8.Permisiunea sau prohibiția cesiunii de contract.
9.Stabilirea unei Garanții și rolul ei (scopul).
10.Eventuale clauze de Fideiusiune (garanție personală) pentru administratori, care vor garanta personal cu patrimoniul lor executarea obligației (plata sumei).
11.Încetarea contractului și stabilirea condițiilor de reziliere (Reziliere de drept, fără punere în întârziere), denunțare unilaterală pentru Proprietar/Chiriaș cu/fără stabilire de contraprestație.
12.Ipoteze de litigii și amenajarea unor clauze privind stabilirea unor clauze atributive de competență (la sediul Proprietarului/Chiriașului).
13.Stabilire clauze privind distrugerea bunului, accidente, furt, dispariție și răspundere.
14.Recomandăm utilizarea și a Proceselor-verbale de Predare Primire și a clauzelor sau chiar actelor privind utilizarea biletelor la ordin/file Cec cu stabilirea exactă a procedurii de utilizare.
Conclusiv, acestea sunt doar o serie de clauze care pot prezenta interes pentru practică, părțile putând să amenajeze în jurul lor și alte ipoteze pe care le consideră importante.
♦
În acest context, ne propunem să vă ajutăm cu orice aspecte juridice relevante pentru afacerea dvs., incluzând redactarea clauzelor contractuale și a actelor adiționale aferente în favoarea părții dorite și în acord cu dispozițiile legale în vigoare. Pentru informații suplimentare vă stăm la dispoziție: birou@avocatpascui.ro sau 0756.240.190.